9 Mart 2012 Cuma

''Levent'te İhalesi İptal Edilen İETT Arazisinin Satışı için Yeniden İhaleye Çıkacağız''

Şişli'deki İETT arazisi yeniden ticaret alanı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) tarafından Sütlüce Tanıtım Merkezinde düzenlenen toplantıda ekonomi basını ile bir araya geldi, yapılan yatırımları anlattı.

Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Topbaş, İETT'nin Levent'teki arazisinin satışı konusunun yargıya götürüldüğünü ve davanın kendi lehlerine sonuçlandığını belirtti. Bu konuyu yargıya taşıyanların verdikleri zararın çok büyük olduğunu dile getiren Topbaş, şunları kaydetti:

''6 yıl sonra yasa bize bu hakkımızı iade etti. Ama para kasaya gelmedi, gecikti. Biz bundan dolayı kısa vadeli borçlanmalar yapmak zorunda kaldık. Sistemdeki sıkıntıları aşmak ve yapılan ihaleleri aşmak adına... Takriben belki 300-400 milyon lira faiz ödedik bunlar yüzünden. Bu kente yaptıkları haksızlık. Milletin cebinden bu paralar çıkmak zorunda kaldı. Yapılan ihaleler işler var. 1 milyar 156 milyon lira kasaya girmediği için 2006'da bizim kayıplarımız paranın değer kaybı faiz kaybını hesaplamıyoruz. Bunu yapanlar yanlarına kar kaldı. Bir A4 kağıdına yazdıkları dilekçenin bu kente kaybettirdiğidir bu. Bu parayı zamanında kasamıza alsaydık, bugün ulaşım sistemlerinde çok daha fazla mesafe almış olacaktık. Yeniden ihale açacağız. Aynı plan, neydi o proje aynısı tekrar ihaleye çıkacak. Hazırlık yapıyoruz. Daha düşük satmayız. Kaybettiklerimizi da almamız lazım.''

İstiklal Caddesi son kez yapılacak

Topbaş, İstiklal Caddesi'nin de son kez yapacaklarını belirterek, ''Bir daha problem olmayacak hale getiriyoruz. Orada artık taş döşeme değil, çok daha ucuz ve basit bir sistem bulduk. Caddenin altında atık su galerisi olduğu için tramvay geçerken titreşim yapıyor ve taşlar kendini bırakıyor. Bağlayıcılar çözülüyor. Esas problem oradan kaynaklanıyor. Tramvay hattına da yeni ray döşenmek suretiyle düzenlenecek. Bu sene yazdan önce bitirmeyi planlıyoruz. Beton ve arnevu tarzında bir şey olacak'' dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim'in yayalaştırılması konusundaki bir soru üzerine de, bu çalışmanın Koruma Kurulu'nun değerlendirilmesine bağlı olduğunu, Gezi Parkı'nın tamamının değil, kısmen kaldırılması gerektiğini söyledi.

Siluetle ilgili İstanbul'un dijital maket çalışmasını yaptırdıklarını, maketi herhangi bir yere koydukları zaman nasıl bir algılama vereceğine ilişkin olan bu çalışma yapılıncaya kadar problem yaşamamak için 10 ilçeyi kapsayan topografik kodlamalar gerçekleştirildiğini ve bundan sonra sıkıntı ortaya çıkmayacağını söyledi.

Topbaş, bu problemin 16.9 İstanbul Projesinden geldiğini ve Zeytinburnu hattı üzerinde 9 tane plan yapıldığını belirten Topbaş, ortaya çıkan bu siluetin öngörülmediğini dile getirdi. Topbaş, orada yapılacak diğer yapılarla ilgili çalışma yapıldığını da bildirdi.

Topbaş, İstanbul'da günde 15 bin ton çöp çıktığını ve yakma tesisi kurmak için çalışma yaptıklarını belirterek, kent genelinde 19,5 milyon ton asfalt döküldüğünü bildirdi.

Taksim Meydanı'nın yayalaştırılması

Taksim projesinde ağaçlandırma yapılacağını, kafelerin olacağını belirten Topbaş, Tarlabaşı'ndan gelen yolun Talimhane'ye geldiğinde yer altına alınması ve oteller bölgesi ve Taksim ile bütünleşmesini ilk etapta ihaleye açacaklarını kaydetti.

Gümüşsuyu'ndan İnönü Caddesi'nden gelip Taşkışla'ya giden trafiği şimdilik bıraktıklarını belirten Topbaş, Sıraselviler'in tamamını yayalaştırma düşüncesi bulunduğunu bildirdi.

2 bin 500 yeni otobüs alınacak

Topbaş, Has Parti'nin ''Pembe metrobüs'' önerisi konusunda da 2013 sonunda hedeflerinin, tüm otobüslerin yenilenmiş, klimalı ve konforlu, en yoğun saatlerde bile rahatlıkla binilebilecek hale gelmesi olduğunu söyledi.

Bu kapsamda İETT'nin 500 otobüs ihalesini yaptığını, ikinci 500 otobüsün ihalesinin de yapılacağını belirten Topbaş, Otobüs AŞ'nin de bin 500 otobüs hazırlığı içinde olduğunu, halk otobüslerinin tamamının yenileneceğini bildirdi.

Topbaş, Avcılar-Beylikdüzü arasında yapımı süren metrobüs hattı ihalesini alan firmadan kaynaklanan bir kısım sorunlar nedeniyle geciktiğini, şu anda kendi müdahalesiyle asfaltlama çalışmasının durduğunu, havalar düzeldikten sonra asfaltlama çalışmasının başlayacağını bildirdi.

''Bizim ortaya koyduğumuz performans diğer kentleri de etkiliyor'' 

Topbaş, toplantıda 8 yıllık yatırımları hakkında da bilgi verdi. Türkiye'nin geçen süre içinde kendine güveninin geldiğini ve ciddi bir ekonomik gelişme olduğunu dile getiren Topbaş, ''8 yılda 46 milyar lira yatırım yaptık. Bunun 22 milyarı ulaşımla ilgili'' dedi.

Topbaş, Büyükşehir Belediyesinin 19,5 milyar lira olan konsolide bütçesi içinde yatırımlara 7,5 milyar lira ayrıldığını belirterek, ''Bir yılda yaptığımız yatırımların toplamı tüm bakanlıklar, resmi kurumlar, özel idareler ve belediyelerin yaptığı tüm yatırımların yüzde 26'sını biz yapıyoruz. Bu kente önemli bir ekonomik hareketlilik sağlıyor. Türkiye ekonomisinin yüzde 43'ü, sanayinin yüzde 35'i, ihracatın yüzde 60'ı, ithalatın yüzde 65'i İstanbul'da. İstanbul dünyaya karşı sorumlu. Bizim ortaya koyduğumuz performans diğer kentleri de etkiliyor'' dedi.

''Yatırımlar devam ediyor''

Topbaş, ''Dikkatli gidiyoruz. Yatırımları durdurmuyoruz. Frene bassak ülke sarsılır. Yatırımlar devam ediyor. Hak edişleri 8-9 ay sonra öderken, 300 milyon lira para geldi. 'Küçük müteahhitler başta olmak üzere hemen ödeyin' dedik. 'Bu para piyasaya girmeli' dedim. Bu parayı dağıttık. Gerçekten piyasada bir hareketlilik yaşandı. Bu çok önemli. Bir belediye başkanı rutin belediyecilik işleri değil, bir iş adamı mantığında düşünmek, her alanda olmak zorunda. Şu anda müteahhitlere 1 ayın altında zaman içinde paralarını ödüyoruz. Şu anda gayet iyiyiz, sıkıntı yok. Bütçeyi yüzde 98 oranında realize ediyoruz'' dedi.

Kadir Topbaş, yaptıkları yatırımlarla 100 binin üzerinde kalıcı istihdam oluşturduklarını söyledi.

Metrobüsü 700 bin insanın kullanır hale geldiğini, günde 80 bin civarında aracın o hatta trafikten çekildiğini ve bunun karşılığının günde 226 ton akaryakıt tasarrufu demek olduğunu vurgulayan Topbaş, ''bu aynı zamanda 623 ton karbon emisyonunun azalması demek. 40 bin 100 işgücü tasarrufu sağlanmış. Zaman tasarrufu ve ekonomik kazanım var'' dedi.

Yatırımların büyük bölümünün ulaşımla ilgili ve metro ağırlıklı olduğunu, bir kilometre metro hattının maliyetinin 100 milyon, 10 kilometresinin de 1 milyar lira olduğunu anlatan Topbaş, kentte şu anda günlük 23 milyon hareketlilik olduğunu, bunun kent nüfusunun 3 katına çıkmasını öngördüklerini söyledi.

Topbaş, İstanbul'un dünyada bugünkü bilgi ve bilişim çağında bilgi teknolojisini en iyi kullanan şehir olduğunu, ''cep trafik'' uygulamasının Amerika'da anlatılmasının istenildiğini, yakın tarihte bundan çok daha ileri düzeyde, insanlar belediyeye gelmeden bütün sorularını sorup, işlerini takip ederek cevap alabilecekleri yeni düzenlemeler yapacaklarını bildirdi.

Hafriyat kamyonlarına takip cihazı

Hafriyat kamyonlarının atıklarını yol kenarlarına dökmelerini önlemek için, bu araçların nerede nasıl gittiklerini, nerede damper kaldırdıklarını tespit etmek amacıyla bir cihaz geliştirdiklerini belirten Topbaş, ''Bir hafriyat kamyonu hafriyat dökmek için izni aldı. Belediyeye parasını yatırdı. 'Şu kadar kamyon hafriyat alacağım' dedi. Döküm alanı şurası. Şu saatler arasında, şu güzergahta ve şu süratle gideceksin. Biz onları merkezden görüyoruz. Bir başka yerden giderse merkezden görülecek. Şu anda 5 bin 449 araca takıldı. Toplam 7 bin civarında araç var. Sistem ciddi anlamda aktif hale gelmedi. Bu konuda hazırlıkları hızlandırmalarını istedik. Cihazlar 1-2 bin lira gibi bir rakama takılıyor. Ciddi şikayetler geliyor bu araçlarla ilgili. Ruhsat yenilerken ödeyip alacaklar'' dedi.

Taksilere Call Center

Topbaş, taksilerle ilgili Call Center çalışması olduğunu ve yakında devreye gireceğini belirterek, eğitimli taksi sürücülerinin iletişim kartları olacağını ve aracına bindiği zaman kartı okutmadan aracını çalıştıramayacağını belirtti. 

Topbaş, şehir içinde taksilerin boş dolaşmayacağını, bir caddede 10 taksi gerekiyorsa 10 tane olacağını, bir taksi kullanıma girdiğinde merkezden bir başka taksinin geleceğini ve bunun çok ileri bir sistem olduğunu söyledi.

1 yorum:

  1. Paylaşımlarınız bizim için çok değerli Ucuz lcd olarak size çok teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil