29 Mayıs 2012 Salı

3. Köprü İhalesi İçtaş-Astaldi'nin


İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu ihaleye en kısa sürede bitireceğini beyan ederek ihaleyi almaya hak kazandı.

3. Köprü İhalesi İçtaş-Astaldi'nin
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde teklifler açıldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırımİstanbul Boğazı’na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ”Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin Odayeri-Paşaköy Kesimi”nin ihalesinde en kısa yapım ve işletim süresini 10 yıl 2 ay 20 gün ile İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu’nun verdiğini açıkladı.
 Yıldırım, köprünün 36 ay içinde tamamlanmasını ve yaklaşık 4,5 milyar lira yatırım yapılmasını öngördüklerini açıkladı.
20 Nisan'da yapılan ihalede; Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 4 teklif değerlendirmeye alınmıştı.

Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat Ortak Girişim Grubu teknik yeterlilik için gerekli olan 70 puanı geçerken, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ, yeterli puanı alamamış ve ihale dışı kalmıştı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’da 3. Boğaz Köprüsü’nü de içeren Kuzey Marmara otoyolu projesini açıkladı. Yıldırım, üçüncü köprünün Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edileceğini söyledi.
İstanbul’a yapılacak 3. köprünün bir diğer özelliği, 1275 metre uzunluğunda olarak planlanan köprü ayakları arasındaki mesafeyle, dünyanın en büyük dokuzuncu asma köprüsü olacak olması.
İŞTE 3. KÖPRÜ GÜZERGAHI           

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul’un  batı sınırında, Kınalı mevkisinde TEM Otoyolu Kavşağı’ndan başlamakta, kömür  ocakları mevkisini kat etmekte, İstanbul Boğazı’nı ise 1275 metre ana açıklığı  olan bir asma köprü ile geçmektedir” dedi.
İşte Yıldırım’ın açıklamaları:
Boğaz geçiş noktaları Garipçe ve Poyrazköy mevkiidir. Çevre yolu bölümü ise malum Anadolu yakasında ve Avrupa yakasında olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Kınalı odayeri, asya yakası paşaköy Akyazı, köprü ile birlikte yapılacak çevre yolu bölümü ise odayeri, paşaköy, poyrazköy, garipçe kesimidir. Toplam 260 km anayol ve buna bağlı bağlantı yollarında oluşmaktadır. Yaklaşık maliyet 6 milyar dolar civarındadır, kamulaştırma bedeliyle birlikte.

Seçilen güzergahın tercihinde öne çıkan kriterlerden de bahsetmek istiyorum. Yeşil alanların korunması için İstanbul Boğazı ve yakın çevresinden şehir içine doğrusal bağlantılar projede asgari ölçüde bulunmuştur.
Belgrad ormanları, fatih ormanları, polonezköy milli park gibi orman alanlarıyla tarihi yerlerin korunması temel hedef olarak benimsenmiştir. Kamulaştırma maliyetinin yüzde 75 oranında daha düşük olması dikkate alınan diğer bir kriter olmuştur.
Kuzey Marmara otoyolu İstanbul’un batı sınırında 41 derece enlem 28 derece boylamında bulunan kınalı mevkiinde TEM Otoyolu kavşağında başlamakta, kömür ocakları mevkiini katetmekte, İstanbul boğazını ise 41 derece enlem 29 derece boylamla bir asma köprüyle geçmekte, daha sonra paşaköy mevkiine ulaşarak, 40.8 derece eylem 29.4 derece boylamda Gebze civarında İzmir otoyolu ayrımına ulaşmaktadır.
İstanbulumuz tarihte olduğu gibi bugünde sosyal kültürel ekonomik hareketleriyle bu coğrafyanın çekim merkezi olmaya devam etmektedir. 2010 avrupa kültür başkenti seçilen İstanbul sadece bununla değil, her alanda çevre şehirleri ve ülkeleri etkileyen doğal bir başkent konumunu korumaktadır.
Başta şehir içi ulaşım olmak üzere transit trafikte yaşanan gittikçe ağırlaşan sorunlara çözüm bulmak ve İstanbul şehir içi trafiğini rahatlatmanın yanı sıra, doğudan batıya, batıdan doğuya ticaretimizin yüzde 95’inin gerçekleştirildiği bu koridorda yeni bir projeyi hayata geçirmek elzem bir durum haline gelmiştir.
İstanbul’un ulaşım sorunu sadece bu şehrin değil, tüm türkiye’nin bir sorunudur. İstanbul Türkiye’nin bir özetidir. İpek yolu güzergahı üzerindeki ülkeleri de çok yakından ilgilendirmektedir. Bakü Tiflis kars demiryolu projesi, yüksek hızlı tren projesi, marmaray projesi, İstanbul modern ipek demir yolu koridorunun en önemli durağı istanbul’dur.

Doğrudan kamu kaynağı kullanılmayacak. Bu projeyle ilgilenen dünyanın her tarafından büyük firmalar olduğu gibi yurt içinde de ilgilenen şirketler mevcuttur. Teklif konusunda sıkıntı yaşanacağını zannetmiyorum. Bu sene içinde bütün bunları tamamlamayı hedefliyoruz. Belediyelerle birlikte çalışmamız icap ediyor.
Yüklenici firma bulunduktan sonra etap etap gerçekleşecek. En geç 3 yıl içinde birinci bölümünü tamamlamış olacağız, tamamı da 4 veya 5 senede tamamlanacak. Raylı sistem ön görmüyoruz.
1275 metre açıklığı bulunacak. Bugüne kadar açıklığı en fazla olan köprü olacak.
Eğer dikkat ettiyseniz koridor üzerinde kamulaştırılacak alanın yüzde 75’i kamuya ait. Dolayısıyla bir rant söz konusu değil. İkincisi orada bozulmuş doğal yapısı koridorun bu güzergaha oturtulması suretiyle tekrar istanbul’a kazandırılacaktır. 222 bina kamulaştırılacak. Bu orman arazisi orman anlamına gelmiyor. Bütün bu arazinin bir çok kısmı artın orman vasfını yitirmiş arazilerdir.
Kaynak: Hürriyet


1 yorum:

  1. Ben Xavi Jude duyuyorum Merhaba herkes bu mektubu yaziyorum çünkü orada o geldi hiçbir umut oldu ve benim ailelerin düsük faiz orani ile bize kredi lider tarafindan canli

    hissettirmek düsündüm Aiicco sigorta kredi kredi sirketi benim ve aileleri için yaptiklarin için gerçekten minnettarim Eger herhangi bir tutarda kredi ariyor orada eger i (

    xavigeradloanfirm@yahoo.com üzerinden e-posta size istiyorum yani ben orada gerçek kredi kredi var hala ama benim için sürpriz ben çok fazla zaman kaybetmeden benim kredi var

    oldugunu hiç düsünmemistim ) i Hepinize basarilar diliyorum .

    Ilgilenenformunu doldurmak ve kredi transferi Tamam hemen devam etmek artik bize dönün.

    Tam adi :: ............................
    Mense Ülke'nin :: .......................
    Kosulu :: ................................
    Milliyet : .................................
    Ev / Ofis Adresi :: .................
    Kredi Miktari gerekli :: .......
    Kredinin Süresi :: .................
    Mobil Numara :: ...................
    Faks :: .....................................
    Aylik Gelir :: .........................
    Meslek / meslegi :: .................
    yil :: .......................................
    Cinsiyet : ..................................
    Devlet Maritain : ....................

    Aiicco sigorta plc .

    YanıtlaSil